Zawody

Chłop Małorolny

Mimo, że pańszczyznę zniesiono w państwach Europy wschodniej i Rosji w latach sześćdziesiątych XIX wieku, to pod koniec tego stulecia sytuacja ludności wsi wcale nie wyglądała za wesoło. Mimo, że końcówka wieku w Europie Zachodniej, to okres rozwoju kultury i nauki, to po reformacjach prawnych na wschodzie nie wiele się realnie zmieniło. Nadal trwały jeszcze stosunki na zasadach pańszczyzny rodem ze średniowiecza. Tak było na terenach Ukrainy, dzisiejszej Białorusi oraz na terenach Rosji.

Chłopi byli już wolni, ale przyzwyczajenia dzierżawców ziemskich nadal się nie zmieniły. Nadal wielu traktowało ich bardziej jak przedmioty, a nie żywych, czujących ludzi. Dla nich zabić chłopa, to jak zabić zwierzę. Słonymi łapówkami potrafili wykpić się od kary w sądach.

Chłop małorolny nadal pracował na roli, przy hodowli trzody i wielu innych pracach, w zasadzie nie dla siebie. Większość z tego co miał odsprzedawał szlachcie za nieuczciwie niskie ceny. Dlatego też ludność wsi dążyła do tego, aby nadwyżki sprzedawać na cyklicznie powtarzających się targowiskach i jarmarkach w małych miastach, nie zaś na pańskich folwarkach.

Jednak życie chłopstwa nie było aż tak ponure, jak mogłoby się wydawać. Przy życiu trzymała ich głęboko zakorzeniona wiara. Niezależnie, czy byli wyznania katolickiego, czy prawosławnego, ich kultura była bardzo bogata. Wielu z nich umiało grać na takich instrumentach jak skrzypce, czy flety, niektórzy byli też sprawnymi rzeźbiarzami, inni garncarzami.

Wyzwolenie spod jarzma potentatów ziemskich przyniosły chłopom dopiero szeregi reform przeprowadzonych w latach międzywojennych przez Rosjan dla uspokojenia wsi, po falach głodu jakie wybuchły we wschodniej Ukrainie.


Obrazek



Umiejętności: jeździectwo, targowanie się, spostrzegawczość, rzemiosło, pływanie, wspinaczka,
Dochody: Dochody klasy niższej.
Kontakty: Karczmy, młyny, sprzedawcy na targowiskach i jarmarkach, księża lub popi

Jak wykorzystać w grze: Granie chłopem małorolnym jest niezwykle trudne i wymagające dużej kreatywności, niemniej może dostarczyć dużo przyjemności, ponieważ jest bardzo nietypowe dla świata „Zew Cthulhu”. Chłopi często wierzą w różne zabobony i gusła, dlatego ujrzenie jakieś istoty rodem z mitów powoduje mniejszą utratę PP.

Cechy Specjalne: Na WYK rzuca się tylko 2k6 a nie 3k6+3. Za to utrata punktów poczytalności jest o 20% mniejsza.
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 29 maja 2017, 19:53 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka