Zawody

Hipnotyzer

Hipnotyzer to zawód tyle ciekawy, co rzadki i niespotykany. Wielu słyszało o tej profesji ale mało kto spotkał się osobiście z ludźmi, którzy ją wykonują. Ich niesamowite zdolności były używane we wszelaki sposób: od prostych trików scenicznych po udane psychoanalizy. Niemniej w latach 20-tych XX wieku zdemaskowano wiele przypadków oszustw.

Dzięki wprowadzeniu pacjenta w trans hipnotyzer może skłonić go do ujawnienia potrzebnych informacji, a nawet cofnięcia go do atawistycznych stanów podświadomości czy też robienia rzeczy sprzecznych z jego naturą. Najbardziej popularna umiejętność hipnotyzera to możność skłonienia pacjenta do zapadnięcia w głęboki sen.

W takim stanie pacjent jest jednak w pewnym sensie świadomy. Można mu zadawać pytania, na które nawet w brew sobie odpowie zgodnie ze stanem faktycznym. Nawet jeśli na nie zna się odpowiedzi, w transie można jej udzielić na podstawie zasłyszanych informacji.

Hipnoza znalazła zastosowanie w psychoterapii. Dzięki wprowadzeniu w stan otępienia, można zrelaksować nawet najbardziej nerwowego pacjenta, poznać jego źródło problemów i poprzez sugestię wyeliminować je. Jednak w epokach gry hipnoza stała się także źródłem rozrywki. Znudzeni arystokraci lub bogaci finansiści dla zabawy poddawali się seansom, skąd wzięło się popularne "udawanie kurczaka". W tym stanie można przecież wmówić zahipnotyzowanemu praktycznie wszystko.

Obrazek



Jednak najbardziej przydatną dla Badacza umiejętnością jest fakt, że dzięki udanemu seansowi hipnozy można przywracać Punkty Poczytalności (PP). Oczywiście hipnotyzer zna się też na psychoanalizie.

Umiejętności: hipnoza*, język obcy, wmawianie, psychoanaliza, psychologia, wiarygodność.

*Hipnoza - W zależności od udanego testu umiejętności lub zgody Strażnika Tajemnic, hipnoza może wywołać jeden z poniżej przedstawionych skutków: psychoanaliza (przywrócenie PP), uzyskanie informacji, uśpienie i - co powinno być niezwykle trudne - zmuszenie do określonego zachowania.
Próby zahipnotyzowania nie można powtarzać częściej niż raz na godzinę. Każda kolejne niepowodzenie sprawia, że obiekt hipnozy traci 1k4 PP. Zasada ta nie dotyczy pierwszej próby.
KOMENTARZE (2) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
~Logan 30 sty 2007, 23:08
Świetna fotka :)
Kristof Dernhest Eidenfel 30 sty 2007, 12:07
Fajny pomysł, ciekawy zawód. A obrazek zarąbisty :)

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 30 mar 2017, 19:28 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka