Bestyje

KULISTE CIAŁA YOG-SOTHOHTA, awatar Yog-Sothotha

"Nie mogę w to uwierzyć...naprawdę nie mogę! Wezwał je! Wezwał je wszystkie! Wszystkie trzynaście. Nie mogę...Nie chcę w to uwierzyć."

Yog - Sothoth, żyjąc w przestrzeniach poza światem, objawia się jako wiele świetlistych kul. Te pasożytnicze formy przenikają się nawzajem, wciąż ewoluując. Yog - Sothoth trzynaście największych z nich uczynił swoimi awatarami. Jako posiadający znajomość wszelkich dziedzin wiedzy, każdego ze swych posłańców uczynił specjalistą w jakiejś dziedzinie.

Ci, którzy przyzywają Kuliste Ciała, w rzeczywistości są jednak mamieni przez Yog-Sohotha. Za ich pomocą pragnie on ingerować w naszym świecie, a kolejne przywołania sfer przybliżają go do tego. Każdy z awatarów potrafi manifestować się także w innych postaciach:


Obrazek




Gomory - jest najmniejszym ze sług Yog - Sothotha. Największą popularność zdobył wśród egipskich i arabskich kapłanów, ukazując się im pod postacią wielbłąda w złotej koronie. Potrafi obdarzyć wiedzą dotyczącą wszelkich talizmanów, amuletów i magicznych kamieni. Udziela wskazówek dotyczących ich poszukiwania i wykonywania.
Kult: Gomory posiada liczne kulty w Egipcie i Azji Mniejszej. Znany jest także w Krainach Snów.
Utrata Poczytalności: brak

Zagan - pojawia się jako aspekt Króla. Jego dziedziną jest morze. Pojawia się nie tylko na Ziemi, ale także w Krainach Snów. To do niego w godzinie trwogi zwracają się marynarze, aby uratował ich przed sztormem. Czasami wysłucha ich błagań, pojawiając się pod postacią byka o ciele z morskiej piany. Zabiera rozbitków na swoim grzbiecie, ale dla byle kaprysu może równie dobrze wrzucić ich w morską toń. Czasami zdarza się, że Zagan sam stoi za wywołaniem sztormu lub tratuje swymi kopytami statek z sobie tylko znanych powodów. Czasem robi to po to, aby móc kusić innych żeglarzy wizjami zatopionych skarbów.
Kult: Marynarze statków ziemskich i Krain Snów.
Utrata Poczytalności: brak lub 1k4

Sytry - trzeci spośród kulistych duchów, pojawia się pod postacią księcia. Jego domeną są czasy, które jeszcze nie nadeszły. Do niego zwracają się o pomoc wieszcze i wróżbici. Wedle własnych zachcianek udziela im prawdziwych informacji bądź rozmyślnie wprowadza ich w błąd.
Jego statystyki są takie same jak Eligora.
Kult: Brak zorganizowanego kultu, jednak niektórzy wróżbici i magowie oddają mu cześć.
Utrata Poczytalności: 1k6

Eligor- to bliźniaczy brat Sytrego. Obaj w swej mocy są sobie równi. Eligor również zna tajemnice, które skrywa przyszłość, ale jego dziedziną jest wojna. Doradza, jak wygrywać pojedyncze potyczki, całe batalie i wojny. Najczęściej pojawia się pod postacią nagiego człowieka o czerwonej skórze. Jedyny atrybut, jaki posiada to ciężka, żelazna korona.
Jego statystyki są takie same jak w wypadku Sytrego.
Kult: Brak zorganizowanego kultu, jednak niektórzy wojownicy, przywódcy i wojskowi oddają mu część w różnych światach.
Utrata Poczytalności: 1k6

Durson - Manifestuje się pod postacią olbrzymiego kruka o niebiesko-czarnych piórach. Wezwany, nigdy nie przybywa sam. Najczęściej towarzyszą mu demony w liczbie dwudziestu dwóch (opis Sług Zewnętrznych Bogów znajduje się w Podręczniku Głównym na stronie 151). Jego dziedziną jest przeszłość. Zna historie wszelkich istniejących ludów, sekrety ukrytych skarbców i złota. Jak pozostałe awatary Yog-Sothotha, często wprowadza jednak świadomie w błąd.
Kult: Niektóre sekty w rozlewiskach Amazonki oddają mu część, podobnie jak kapłani voo-doo.
Utrata Poczytalności: 1k12+3

Vual - Najbardziej tajemnicza forma spośród sług Boga Zewnętrznego. Ukazuje się jako chmura duszącego, smolistego dymu. Przemawia do kapłanów, nauczając ich dialektów i języków. Potrafi sprawić, że wzywający posiądzie zdolność komunikowania się w językach, do których jego fizjonomia jest nieprzystosowana.
Kult: Posiada wyznawców w Ameryce Południowej i w Afryce. Czasami można ich też spotkać w Krainie Snów i na innych planetach Układu Słonecznego.
Utrata Poczytalności: 1k12+6

Scor - najczęściej przywoływana forma Yog-Sothotha. Powodem tak częstego przywoływania tego awatara jest fakt, że zna on położenie ukrytych skarbów, a także może przynosić ze sobą w darze pieniądze i kosztowności. Pojawia się pod postacią wielkiego, białego węża o zielonych oczach.
Kult: Posiada licznych wyznawców na całej planecie: zorganizowane sekty istnieją w Europie i Ameryce Północnej oraz Azji.
Utrata Poczytalności: 1k8

Algor - za jego sprawą można zyskać przychylność władców, książąt i królów. Krążą plotki, że nawet niektórzy z Wielkich słuchają jego podszeptów. Ukazuje się najczęściej pod postacią podobną do muchy, może jednak dowolnie zmieniać swe rozmiary. Kiedy jest mikroskopijny, podlatuje do uszu władców i tam mami ich zaklęciami, nakłaniając ich do woli przywołującego.
Kult: Bardzo popularny w starożytności i średniowieczu. We współczesności posiada wyznawców wśród bogatych przedstawicieli świata finansjery i handlu.
Utrata Poczytalności: 1k6+4

Sefon - dziewiąty awatar jest najbardziej tajemniczy. Jego dziedzina jest zbliżona do innych awatarów Yog-Sothotha, dlatego też, nie wiadomo czemu, Klucz i Brama utrzymuje ten byt w istnieniu. Zna on położenia skarbów i innych bogactw. Ukazuje się jako człowiek z zieloną twarzą.
Kult: brak
Utrata Poczytalności: brak lub 1k4

Patras - ten duch ukazuje się pod postacią olbrzymiego sępa. Tym, którzy go przyzwą, może opowiadać o mocach ziół i minerałów. Zna także tajemnice związane z percepcją. Umie wyjawić sekret niewidzialności, oślepić kogoś albo przeciwnie - przywrócić wzrok.
Kult: Brak zorganizowanego kultu, jednak niektórzy magowie mogą się do niego modlić.
Utrata Poczytalności: 1k6+2

Gamor - na wezwanie pojawia się w dwóch formach. Istnieje 60% szans, że przybędzie pod postacią człowieka. Wtedy bardzo chętnie wyjawi tajemnice, jak uzyskać łaski wpływowych ludzi. Zna też sposoby odpędzania istot strzegących różnego rodzaju skarbów. W pozostałych przypadkach może pojawić się jako bezrozumna, bezpostaciowa siła niszcząca wszystko, co napotka.
Kult: Sekty w Europie Wschodniej, Rosji i na Alasce. Także niektóre regiony Krainy Snów.
Utrata Poczytalności: brak lub 1k20+6 w przypadku przybycia niszczycielskiej siły.

Umbra - ten demon pojawia się pod postacią olbrzyma. Może on przenieść lub teleportować na rozkaz dowolne przedmioty z miejsca na miejsce, nawet ich nie widząc. Potrafi także wyjawić sekret, jak uzyskać względy kobiet lub mężczyzn.
Kult: Brak zorganizowanego kultu. W większych miastach jednostki oddają mu jednak indywidualnie cześć.
Utrata Poczytalności: 1k6+4

Anabhoth - najpotężniejszy z awatarów. Przybywa pod postacią gigantycznej, żółtej ropuchy. Odpowie na każde pytanie przywołującego, opowie też o rzeczach ukrytych i tajemnych. Zna sekrety nekromancji i może ich nauczyć przywołującego. Zdradzi też sposoby zwyciężania wszelkich innych demonów (mniejsze i większe rasy niezależne i służebne). Zna również inne tajemnice (wedle uznania Strażnika Tajemnic).
Kult: Posiada liczne kulty. Jego świątynie znajdują się w Alabamie, Szkocji i na południu Jukatanu. Ma także swoje idole w Krainie Snów i na Plutonie.
Utrata Poczytalności: 1k12+6

Tylko w przypadku wzywania Anabhotha istnieje 50% szans, że przybędzie sam Yog-Sothoth. W przypadku pozostałych 12 awatarach istnieje tylko 10% szans na przybycie Boga Zewnętrznego. Zdarza się, że awatary przybywają niewidzialne. Tylko proszek Ibn-Ghazi może ukazać prawdziwe oblicze posłańców.

KULISTE CIAŁA YOG-SOTHOTHA, Trzynastu Apostołów
Poniższe statystyki to statystyki najsłabszego spośród awatarówYog-Sothota - Gomorego. Wraz z każdym kolejnym należy dodać +10 do współczynników, np. siła Anabhotha wynosi 50+120.
Siła: 50
Kondycja: 40
Budowa ciała: 50
Inteligencja: 75
Moc: 80
Zręczność: 40
Średni modyfikator obrażeń: +3k6
Broń: Wedle uznania Strażnika tajemnic.
Pancerz: Brak, ale można zranić awatara tylko bronią magiczną.
Czary: Wedle uznania Strażnika Tajemnic, ale sugeruje się, aby były zgodne ze specjalizacjami awatarów.

Rysunek: Jok
KOMENTARZE (4) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
morfin 26 lut 2010, 15:06
Nie jestem wprawdzie zwolennikiem dokładnych opisów i statystyk w ZC, tym bardziej w przypadku „czegoś takiego” jak Yog – Sothoth, niemniej rozumiem, że opracowanie to stworzone zostało na potrzeby czysto podręcznikowej wizji tego systemu.

PS. Ale za to ilustracja fajna :D
Misiekh 17 lut 2010, 16:02
Miałem okazję przeczytać, kiedy robiłem korektę. Fajne zestawienie, moze się przydać :)
Jok 16 lut 2010, 19:23
Necronomicon, odrobina podręcznika i dużo własnej innowacji ;)
Logan 15 lut 2010, 23:04
Porządne opracowanie. Skąd czerpałeś wiedzę? Z ogółu prozy HPL, z konkretnej powieści czy z innych źródeł? (Necronomicon, podręcznik do ZC, etc.)?

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 30 mar 2017, 19:30 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka